Ungdomskoråret 2020

NB: dette tilbudet er utvidet for også 2021!

Har du lyst til å starte ungdomskor? Nå er tiden inne! 2020 er Ung i Kor sitt store satsingsår for ungdomskor!

De fleste av våre medlemskor er barnekor. Fra ungdomsskolealder og oppover er det færre tilbud for sangere og mange velger å slutte å synge i kor. Grunnene kan være mange, men uansett hva grunnene er: Dette vil vi gjøre noe med. Derfor vil vi gjøre det ekstra attraktivt å starte opp og drive ungdomskor i 2020.

HVA BETYR DETTE FOR DEG?

I hele 2020 i tilbyr vi dobbel oppstartstøtte, altså kr 10 000 til alle nye ungdomskor. For å regnes som et ungdomskor må 50% av medlemmene være mellom 14 og 26 år. Tilbudet gjelder også for ungdomskor som ikke har vært medlem i et annet korforbund tidligere, men ikke for kor som melder overgang fra et annet forbund eller for allerede eksisterende kor i Ung i Kor som skiller ut ungdomsgruppen som et eget medlemslag.

Gjennom året kommer vi til å publisere artikler om ungdomskor med inspirasjon og tips for deg som er dirigent, sanger eller frivillig. Følg med, og send oss gjerne forslag om du selv har noe spennende du vil dele.

Les den første artikkelen her.

Trenger du tips i forhold til å starte opp et kor? Les mer i denne artikkelen.

FAKTA OM OPPSTARTSTØTTE

Nye barnekor som melder seg inn får den vanlige oppstartstøtten på kr 5000. Allerede eksisterende medlemskor som skiller ut ungdomsgruppen som et eget medlemslag får kr 2500 kr for det nye koret.

Neon Vokal og Defrost Youth Choir

Vi søker prosjektkoordinator