Regionkontoret for våre medlemmer i Trøndelag og Møre og Romsdal.

Våre aktivteter

• DIRIGENTKURS MED STEMMESPESIALISTEN

20.-21. april 2024

Stemmespesialisten Maria Berglund kommer til Trondheim 20.-21. april for å ha kurs i instrumentkunnskap for kordirigenter.

• TRØKK - Trøndelag Ungdomskor

Neste samling: 5.-7. april 2024

TRØKK - Trøndelag Ungdomskor er et samlingsbasert kor for ungdom over 13 år, og vi kan lokke med et repertoar med trøkk i, morsomme konsertprosjekter, helgeøvinger på Rødde Folkehøyskole, og et godt sosialt miljø.

• DIRIGENTOPPLÆRING I EGET KOR

Når: Våren 2024

Tilbudet er for barnekor, ungdomskor, studentkor og andre kor med unge sangere, som ønsker å tilby dirigentopplæring som et kurs for sine egne sangere.

• SOMMERSANGUKA

Når: 5.-9. august 2024

I 5 dager har deltakerene mellom 11-19 år workshops i sang, felleskor, hørelære, direksjon, konserter og masse sommerkos på Rødde Folkehøgskole!

OM OSS

Ung i Kor Midt er regionskontoret for Møre og Romsdal og Trøndelag. Vi har 51 medlemskor som består av barnekor, ungdomskor, studentkor og fire tegnsangkor.

VÅRT FORMÅL ER Å AKTIVT JOBBE FOR
  • å skape gode sang - og musikkmiljøer som er åpne for alle barn og ungdom

• å øke tilgjengeligheten og kvaliteten på barn og ungdoms musikalske opplæring, og slik fremme barn og unges personlige utvikling gjennom sang og musikk

• at barn og unge skal få delta i beslutningsprosessene i korarbeidet, og dermed utvikle lederegenskaper, organisatoriske evner og forståelse for demokratiske arbeidsmåter