Regionkontoret for medlemmer i Innlandet, Viken, Vestfold og Telemark, og Agder.

Våre aktivteter

• HYL i KOR

Ung i Kor på TusenFryd
    8. september 2024

Ung i Kor SørØst og Oslo inviterer til korstevne på Norges største fornøyelsespark - Tusenfryd! Vi gleder oss til å invitere kor til å synge sammen og hver for seg på den store amfiscenen! Det blir en storslagen feiring av jubileumsåret med masse musikk, lek og morro!

• SOMMERSANGUKA

I 6 dager har deltakerene mellom 11-19 år workshops i sang, felleskor, hørelære, direksjon, konserter og masse sommerkos!

Når: 26. juni - 1. juli

OM OSS

Ung i Kor Sørøst ble stiftet 10. april 2015 og har sekretariat plassert i Oslo. Vi er regionkontoret for Ung i Kor sine medlemskor i Innlandet, Viken, Vestfold og Telemark, og Agder.

VÅRT FORMÅL ER Å AKTIVT JOBBE FOR
  • å skape gode sang- og musikkmiljøer som er åpne for alle barn og ungdom

• å øke tilgjengeligheten og kvaliteten på barn og ungdoms musikalske opplæring, og slik fremme barn og unges personlige utvikling gjennom sang og musikk

• at barn og unge skal få delta i beslutningsprosessene i korarbeidet, og dermed utvikle lederegenskaper, organisatoriske evner og forståelse for demokratiske arbeidsmåter