Instruktør på besøk

Vi gjentar suksessen og arrangerer på nytt Instruktør på besøk!

Instruktør på besøk er et tilbud til alle våre kor i region Sørøst, Midt og Nord: barnekor, skolekor, ungdomskor, studentkor og vokalensembler. Vi engasjerer 2 dyktige dirigenter som reiser rundt til påmeldte medlemskor der dere holder til. Instruktøren vil tilpasse innholdet til korets alder og nivå.

Målet med prosjektet er å tilby våre medlemskor en energirik workshop som skal være et spennende avbrekk i korets hverdag. Vi oppfordrer korenes styrer til å planlegge noe sosialt med korene rundt besøket om det er mulig. Tilbudet kan gjerne kombineres med rekruttering til koret. Eksempelvis kan man oppfordre sangerne til å ta med en venn om det er mulig der dere bor og øver.

Hva er tilbudet?

• Koret får besøk av en instruktør som holder en workshop på inntil 4 timer. Ung i Kor dekker reise og honorar for instruktøren.

• Koret kan velge mellom to pakker; en hvor fokuset er på rytmisk musikk, og en som er rettet mot klassisk.

Når skjer det?
Besøket skal gjennomføres høsten 2024. Dere fyller inn påmeldingsskjemaet med tilgjengelighet og ønsker, og deretter bestemmes dato og tidspunkt i samråd med korets kontaktperson.

Hva koster det?

Absolutt ingenting! Ung i Kor dekker nemlig honorar til instruktør og reise. Dere trenger kun fokusere på det sosiale for koret rundt workshopen.

Påmeldingsfrist
Påmeldingen stenger 15. juni.

Hvordan fungerer dette?

1. Fyll inn påmeldingsskjemaet på vegne av koret ditt.

2. Etter fristen har gått ut går vi gjennom listen av påmeldte kor og velger hvem som får besøk basert på fordelingsnøkkelen.

3. Sammen avtaler vi dato og tidspunkt.

Fordelingsnøkkel:
Ordningen har et begrenset antall plasser, søknader vil derfor prioriteres dersom det:

• er et samarbeid mellom flere kor.

• er en del av et større arrangement, f.eks. at det knyttes til en rekrutteringsstrategi eller en sosial helg for koret.

Geografisk spredning i regionen vil også vektlegges i tildelingen.

Om pakkene

Rytmisk: Her vil dere få en instruktør som har kompetanse innenfor de rytmiske sjangerne, slik som pop, gospel og/eller musikaler. Instruktøren vil jobbe med koret og gi konkrete verktøy til  hvordan dere kan skape den rette klangen og feelen som disse sjangrene krever.

Klassisk: Denne instruktøren vil jobbe med utgangspunkt i den klassiske musikktradisjonen og gi konkrete verktøy til hvordan skape en åpen og rund klang gjennom lek og øvelser, samt ta i bruk korets eget repertoar.
Begge instruktørene har erfaring og kompetanse med å jobbe med barne- og ungdomskor.

Jubileumsfeiring!