Årshjul for Jubileumsåret 2024!

Vi gleder oss til å feire Ung i Kor Oslos 70-årsjubileum!

20. oktober 1954 ble Ung i Kor Oslo stiftet for å arbeide for et god sang- og kormiljø i Oslo! I løpet av 2024 planlegger vi en storslagen feiring i form av konserter, arrangementer, ny musikk, medaljer og pins! Følg med og meld koret på alt som er gøy!

KO-KO: Musikk for kor og korps

4 nyarrangerte låter gis ut i løpet av 2024!

Ung i Kor og Norges Musikkorps Forbund samarbeider for å lage musikk arrangert for at unge kor og korps kan samarbeide godt musikalsk. Musikken vil tilrettelegge for at barn og unge på tvers av kor og korps kan feire store høytider og ha konserter sammen, og vil bidra til å styrke samholdet mellom musikklag i nærmiljøer.

Sjekk ut de første to arrangementene!

Bli med i Oslo Ungdomskor!

27.-28. januar i Oslo
5.-7. april
Vokalfestival i Gjøvik

Oslo Ungdomskor er et samlingsbasert kor for deg som er 12-20 år og liker å synge på tvers av musikksjangre! Du kan være med uavhengig av ditt nivå og tidligere erfaring med sang og kor! Ta med deg venner, eller kom alene og bli kjent med nye Oslofolk som har noe til felles med deg!

1.mars er siste rapporteringsfrist!

Ung i Kor og Ung i Kor Oslo forvalter støtteordninger til alle medlemskor: Frifond, Momskompensasjon og Driftstilskudd fra Oslo kommune. All tilskuddet mottas av medlemskor i løpet av høsten, og må rapporteres på innen 1. mars hvert år. Rapporteringen fungerer også som et søknad på årets tilskudd.

Kom i gang allerede nå med å oppdatere medlemslisten fra 2023! Her finnes en sjekkliste.

Husk - Ida og Julie sitter på kontoret og er klar for å hjelpe til med spørsmål!

Ung i Kor Oslo inviterer til Årsmøte

19. mars 2024

Årsmøtet er Ung i Kor Oslo sitt høyeste organ. Her legger styret frem hva som har blitt gjort det siste året, og deltakerne på årsmøtet har mulighet til å bestemme hva organisasjonen skal arbeide med de neste to årene. På årsmøtet velges også nytt styre for kommende periode.

Hvert medlemskor har rett, og oppfordres til å stille med to representanter til årsmøtet. I tillegg har dirigenter stemmerett. Hver representant på årsmøtet har én stemme.

Aspirantkortreff

Lørdag, 2. mars 2024

Ung i Kor Oslo inviterer kor tilbake til et populært arrangement! I fjor var det 450 deltakende barn i 1.-3. klasse som samles på én dag. I løpet av arrangementet får barna delta på workshop med inspirerende instruktører og opptre med koret sitt på konsert. Påmelding lanseres 2. januar!

Sommersanguka

25.-29. juni 2024 (4 netter)
Sted: Toneheim folkehøgskole
Alder: 11–19 år (fra 5. klasse+)

Sommersanguka er en lærerik uke på sommerkurs hvor man møter nye og gamle venner. Det blir aldersinndelte workshops i sang, hørelære, direksjon, felleskor med alle, konserter og masse sommerkos!

Ung i Kor feirer jubileum på TUSENFRYD!

Søndag, 8. september 2024

Ung i Kor Oslo og SørØst inviterer til korstevne på Norges største fornøyelsespark - Tusenfryd! Vi gleder oss til å invitere kor til å synge sammen og hver for seg på den store amfiscenen! Det blir en storslagen feiring av jubileumsåret med masse musikk, lek og morro! Vi åpner for påmelding 1. februar.

Korweekend

9.-10. november 2024

Arrangementet samler 250 korister fra 4.-7. klasse for en uforglemmelig kortreff! Helgen blir fylt med undervisning av flinke og inspirerende instruktører, lørdagskos og filmkveld, og det hele avsluttes med en konsert for foreldre, søsken og venner på søndag.

Påmelding lanseres høsten 2024.

Aspirantkortreff 2024!

DRIV 2023