Alle våre medlemskor kan få besøk av en dyktig instruktør i år!

Hva er løsningen når den nasjonale Vokalfestivalen må avlyses for andre gang? Vi sender festivalen på turné til alle medlemskor i stedet! Meld dere på og få besøk av en dyktig instruktør når enn det passer dere!

Vokalfestival på turné er et tilbud til alle våre kor: barnekor, skolekor, ungdomskor, studentkor og vokalensembler. Vi tilpasser instruktører og innhold til korets alder, nivå og profil. Tilbudet tilpasses lokale smitteråd og benytter seg av mulighetene der dere holder til.

Ung i Kor engasjerer en mangfoldig gruppe instruktører med variert kompetanse som reiser ut til alle påmeldte medlemskor der dere holder til. Koret får en energirik workshop som varer inntil 2 timer. Målet er å gi et spennende avbrekk i korets hverdag. Vi oppfordrer korstyrene til å planlegge noe sosialt med korene rundt besøket om det er mulig.

Tilbudet kan gjerne kombineres med rekruttering til koret. Eksempelvis kan man oppfordre sangerne til å ta med en venn om det er mulig der dere bor og øver.

Påmeldingsavgiften for koret er svært lav (kr 300) og Ung i Kor sponser honorar og reisekostnader til instruktør, samt en støtte på kr 200 til snacks.

Hva er tilbudet?
- Koret får besøk av en instruktør som holder en 2 timers workshop på deres korøvelse. Ung i Kor dekker reise og honorar for instruktøren
- Ung i Kor gir en støtte på kr 200 til snacks.

Når skjer det?
Dere bestemmer! Tilbudet er tilgjengelig fra nå og ut 2021. Dere fyller inn påmeldingsskjemaet med tilgjengelighet og ønsker, og deretter bestemmes dato og tidspunkt i samråd med korets kontaktperson.

Hva koster det?
Kr 300,- (Beløpet trekkes fra Frifondmidlene som utbetales i 2021)

Påmeldingsfrist
Det er løpende påmelding frem til 10. juni, men meld dere gjerne på så fort som mulig.

Hvordan fungerer dette?

1. Fyll inn påmeldingsskjemaet på vegne av koret ditt.

2. Din region tar kontakt fortløpende etter som søknadene kommer inn.

3. Dere avtaler dato og tidspunkt med deres region.

Er du eller kjenner du en dyktige instruktører?

Vi er alltid på utkikk etter flere instruktører, og aller helst i hele landet!

Les mer og meld deg som instruktør her

Om Vokalfestival
Vokalfestivalen er et nasjonalt arrangement med mål om å være en møteplass for Ung i Kors medlemskor fra hele landet. Vokalfestivalen arrangeres årlig, og på rundgang mellom og i de ulike regionene. Den første Vokalfestivalen gikk av stabelen i Bergen i 2019. Ung i Kor Oslo har allerede planlagt og avlyst to Vokalfestivaler – nå er det på tide å finne en annen løsning! Med alt dette som bakteppe har Vokalfestival på turné oppstått.

Julie og Ida i Ung i Kor Oslo er det kreative teamet bak årets festival. De gleder seg til å få mer kontakt med de ulike korene gjennom å tilpasse tilbudet til hvert av dem.

De er svært fornøyde med at festivalen på denne måten kan gjennomføres tross varierende smittetrykk rundt i landet. Festivalen når også langt flere kor enn det som er vanlig på regionale og nasjonale arrangementer. De håper at alle kor vil ha besøk!

Vi søker instruktører

Krav om like vilkår som i idretten