Søk Småtingfondet for ditt kor

Småtingfondet skal finansiere nettopp småting for våre medlemskor.

Ung i Kor lanserer nå Småtingfondet - en søknadsbasert ordning der våre medlemskor kan søke støtte til innkjøp av nettopp småting i koret.

Fondet har et enkelt søknadsskjema som må fylles ut. Behandling av søknader skjer i administrasjonen, og vi deler ut penger omtrent fire ganger i året i forbindelse med styrets møter. Les fondets retningslinjer nøye før du søker.

Søknadsskjemaet åpner 1. februar og stenger 1. november, men det er løpende søknadsfrist i hele perioden. Du finner lenke til søknadsskjemaet nederst i saken.

RETNINGSLINJER FOR SMÅTINGFONDET

1 FORMÅL

Formålet med ordningen er å gi kor en mulighet til å søke om støtte til mindre tiltak og innkjøp av småting i sine kor.

2 SØKNADSSUM

Kor kan søke om inntil kr. 5000 for sine tiltak. Det finnes ingen nedre grense for søknadssum.

3 HVEM KAN SØKE

Koret som søker må være medlem i Ung i Kor.

Videre må koret ha:
- minst 3 medlemmer, og minst 1/3 av medlemmene under 26 år
- et frivillig styre med minst tre medlemmer

4 KRITERIER

Hvilke krav må søknaden oppfylle?

• Søknaden må gi en kort forklaring på hva tiltaket som omsøkes innebærer

• Søknaden skal inneholde et grovt overslagsbudsjett

Hva kan IKKE få støtte?

• Tiltak som gjennomføres i kor som ikke er medlemmer av Ung i Kor

• Støtte for å fullfinansiere investeringer eller tiltak som er av større art

Kor kan søke om støtte flere ganger, men Ung i Kor kan velge å prioritere søknader fra kor som ikke tidligere har fått tildeling.

5 SØKNAD OG TILDELING

Søknaden åpner 1. februar. Deretter vil det være løpende søknadsfrist fram til søknaden stenger 1. november.

Søknadene behandles administrativt i Ung i Kor. Tildeling gjøres i forbindelse med styrets møter, omtrent fire ganger årlig.

6 RAPPORTERING

Kor som mottar støtte fra ordningen, trenger ikke rapportere hva midlene brukes til. Ung i Kor vil imidlertid følge opp kor som mottar støtte for å kunne lage gode Ung i Kor-historier om hva midler fra fondet har blitt brukt til som kan brukes i våre kommunikasjonskanaler.

7 KLAGEMULIGHET

Det vil være anledning til å klage på saksbehandlingsfeil i forbindelse
med tildelingen. Det vil ikke være mulig å klage på skjønnsbaserte vurderinger.

Ved en eventuell klage fungerer Ung i Kor sitt styre som klageutvalg.

Lurer du på noe mer? Ta kontakt med oss på info@ungikor.no

Nå kan ditt kor få rabatt på ChoirMate

Om TONO-avtalen 2024