Landsmøtet 2021 blir digitalt

På grunn av den pågående Covid-19-pandemien har styret i Ung i Kor bestemt at Landsmøtet 2021 avholdes digitalt. Dette håper vi gir enda flere mulighet til å delta. Datoen er søndag 25. april. Nærmere informasjon om klokkeslett og opplegg kommer i starten av mars.

Landsmøtet er Ung i Kor sitt høyeste organ. Her behandles resultatet av arbeidet fra de to foregående årene. Det er landsmøtet som velger Ung i Kor sitt sentralstyre, vedtar handlingsplan, budsjett og gjør andre vedtak som avgjør hva organisasjonen skal jobbe med framover.

På landsmøtet deltar representanter fra korene, regionen, styret i Ung i Kor, æresmedlemmer, UKOer, andre medlemmer av Ung i Kor som ønsker å delta samt gjester fra andre organisasjoner. Alle medlemmer og ansatte har talerett på Landsmøtet. Andre institusjoner og organisasjoner kan delta som observatører.

LANDSMØTET SKAL BEHANDLE DISSE SAKENE

• Godkjenning av eventuelle fullmakter
• Godkjenning av innkalling og saksliste
• Valg av møteledelse, referent og to protokollunderskrivere
• Årsmelding fra de to foregående årene
• Revidert regnskap fra de to foregående årene
• Handlingsplan i Ung i Kor for perioden 2021-2023
• Budsjett og medlemskontingent for perioden 2021-2023
• Saker foreslått av styret, regionene eller medlemskor
• Valg av styre og valgkomité

REPRESENTASJON TIL LANDSMØTET SKJER ETTER FØLGENDE NØKKEL:

Regionene velger representanter til landsmøtet. Regionene har en stemme per 10 medlemskor, dog minimum én stemme. Representanter fra regionene kan møte med fullmakt. Hvert medlem i sentralstyret har en stemme på landsmøtet. Sentralstyrets medlemmer har ikke stemmerett under behandling av melding om virksomheten og regnskap. Landsmøtet gjør vedtak med simpelt flertall dersom ikke annet er bestemt av Ung i Kor sine vedtekter.

FRISTER

Påmeldingsfrist: Onsdag 24. mars
Saksliste, sakspapirer og Zoom-lenke sendes på e-post til alle påmeldte fredag 26. mars.

Fristen for å melde inn saker som skal behandles på landsmøtet 2021 var 26. februar. Frist for innspill til valgkomiteen var 14. februar.

HANDLINGSPLAN OG VEDTEKTER FINNER DU HER:

Hjertelig velkommen!

Inga Sandve Aina Orø Graven