Vi støtter tiltak for rekruttering og gjensynsglede i 2020

Denne våren har koronaviruset satt en enorm demper på musikklivet i Norge. Alle kor har måttet redusere og endre sin aktivitet dramatisk og noen har ikke kunnet gjennomføre sine planer i det hele tatt.

Flere av våre medlemmer er nå bekymret for hvordan høsten og fremtiden blir i sine kor. For hva skjer med koristene når de plutselig og over tid ikke kan delta i sangfellesskapet som vanlig?

STØTTEORDNING

Denne høsten ønsker vi å hjelpe korene i gang igjen for alvor. Vi har satt av 300 000 kr til en støtteordning hvor våre medlemmer kan søke om midler til tiltak for å fremme rekruttering og gjensynsglede i eget kor. Hvert kor kan få inntil 20 000 kr i støtte for å gjennomføre tiltak for å holde på gamle og/eller rekruttere nye medlemmer til koret sitt. Søknaden må inneholde et enkelt budsjett og en beskrivelse av hva tiltaket går ut på. I etterkant ønsker vi rapportering i form av en kort tekst og et eller flere bilde som vi kan dele på nett og i sosiale medier.

NB: Støtten må gå til kor- og sangaktivitet for barn og unge i våre medlemskor, og kan ikke dekke kontingentutgifter for enkeltdeltakere. Midlene utbetales innen 1. oktober og må brukes i løpet av 2020.

Søk her!

Søknadsfrist: 15. september
Du får svar mellom 15. september og 1. oktober.

GJENSYNSGLEDE – KAMPANJEUKE I UKE 36

Norsk Musikkråd, Musikkens Studieforbund og en rekke andre medlemsorganisasjoner, inkludert Ung i Kor, har gått sammen for å lage en kampanje i uke 36. Budskapet i kampanjen er “Gjensynsglede - musikken blir ikke den samme uten deg!” I uke 36 oppfordrer vi til å gjennomføre aktiviteter som vil bidra til å holde på gamle og rekruttere nye medlemmer og frivillige til lagene. På nettsiden til kampanjen finnes det en oversikt med forslag til aktiviteter som ditt kor kan hente inspirasjon fra. Korister er også velkomne til å lage videoer som de sender inn. I ukene fram mot uke 36 vil det foregå en nasjonal annonseringskampanje i sosiale medier. Korene kan også benytte seg av grafisk materiell, bilder og videoer i egne kanaler.

Bli med i et nytt, nasjonalt prosjektkor!

Bli med på tegnekonkurranse!