Ung i Kor søker daglig leder for Ung i Kor SørØst

Arbeidssted: I regionen, etter avtale
Oppstart: 1. januar eller etter avtale
Søknadsfrist: 15. november
Lønn: etter avtale og statens lønnstrinn etter kompetanse og ansiennitet

OM STILLINGEN

Som daglig leder for Ung i Kor SørØst har du ansvar for driften av organisasjonen, samt planlegging og gjennomføring av alle prosjekter og arrangementer for våre medlemmer. Du vil ha ansvar for økonomistyring i form av bilagsføring, budsjettering og gjennomføring.

Vi søker en person med stort engasjement for utvikling av kor- og sangaktiviteter for barn og unge. Du må vise initiativ, kunne arbeide selvstendig og målrettet, være strukturert og ha gode samarbeidsevner. Det legges vekt på evne til strategisk tenkning, erfaring fra det frivillige musikkliv, evne til å motivere andre, og skape aktivitet og vekst.

Du har et stort ansvar, men også stor tillit. Du vil få varierte, allsidige og spennende arbeidsoppgaver. Du må imidlertid være fleksibel på endring av oppgaver og at det i perioder vil være større arbeidsbelastning. Du jobber stort sett selvstendig, men har gode og tilgjengelige kolleger i Ung i Kor sin sentraladministrasjon, og i de andre regionene. I tillegg vil du samarbeide tett med styret i regionen og andre frivillige.

ARBEIDSOPPGAVER

I stillingen som daglig leder vil du få varierte, allsidige og spennende arbeidsoppgaver.

Arbeidsoppgavene innbefatter blant annet:

• Overordnet ansvar for drift og utvikling av Ung i Kor SørØst

• Forberede, og delta som sekretær, på styremøter i regionen

• Arrangementsarbeid; Planlegging, gjennomføring og etterarbeid i forbindelse med aktiviteter og arrangementer i regionen

• Søknadsskriving, økonomiarbeid og budsjettarbeid

• Oppfølging og støtte for eksisterende medlemskor, samt bidra til rekruttering og etablering av nye kor

• Gjøre organisasjonen synlig og kjent i regionen

• Kommunikasjonsarbeid og publisering i regionens kanaler i sosiale medier og regionens nettside, i samarbeid med og støtte fra sentralleddet

• Delta på samlinger og arrangement med alle ansatte i Ung i Kor

I perioder må det påregnes noe økt arbeidsbelastning, noe reisevirksomhet i regionen og i landet forøvrig. Dette kompenseres ved fleksibel arbeidstid, samt noen perioder med lavere arbeidsbelastning.

KVALIFIKASJONER

• Relevant høyere utdanning, gjerne innenfor organisasjon, pedagogikk, musikk, ledelse eller samfunnsvitenskapelige retninger

• Grunnleggende økonomikunnskap

• Musikk- eller korfaglig kompetanse eller erfaring er ønskelig, men ikke et krav

• Erfaring med å arbeide med og lage aktivitet for barn og unge

• Erfaring fra frivilligheten, gjerne fra det frivillige musikkliv

• Erfaring med organisasjonsarbeid og styrearbeid

• Erfaring fra nettpublisering og bruk av sosiale medier

• God skriftlig og muntlig fremstillingsevne

PERSONLIGE EGENSKAPER

• Gode samarbeidsevner, og evne til å jobbe selvstendig

• Ryddig, strukturert og god til å planlegge

• Initiativrik, kreativ og fleksibel

• Trives med å jobbe med barn og unge

• Liker å jobbe med mennesker og trives med å ha mange baller i luften

• Engasjement for å bidra til kor- og sangaktiviteter for barn og unge

• Førerkort klasse B er en fordel

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

VI TILBYR:

• Fast ansettelse i 50-60 % stilling

• Lønn etter avtale og statens lønnstrinn

• Fleksibel arbeidstid og gode ferieordninger

• Godt, kreativt og utviklende arbeidsmiljø i en ung stab

• Utfordrende og interessant arbeid i en spennende kulturorganisasjon

Søknad og CV sende på e-post stilling@ungikor.no (eller trykk på knappen nederst i saken).

Spørsmål om stillingen kan rettes til generalsekretær Victoria Liedbergius på e-post victoria@ungikor.no eller tlf. 978 24 687.

Søk nå til Rytmisk Ungdomskor!

Vil koret ditt få besøk av en instruktør i vår?