Sangere søkes

Ung i Kor søker sangere fra hele landet til Norges nye nasjonale, rytmiske ungdomskor!

VI SØKER SANGERE SOM
  • er mellom 17 og 26 år

• har god stemmekontroll og godt gehør

• har lyst til å utforske ulike sjangre, og er glad i å øve

• vil synge i et nasjonalt, rytmisk ensemble

Vi er åpne for sangere med ulik bakgrunn. Kanskje du studerer musikk, går musikklinje, synger i kor eller band. Eller har gjort det tidligere. Om du kan noter, er det et pluss, men ikke et must. Det viktigste er at du kjenner din egen stemme, har lyst til å lære, og vil synge sammen med andre.

PÅMELDING

Du kan velge om du vil sende oss et lydklipp, eller delta på prøvesang. Begge alternativene har påmeldingsfrist 14. juli 2019.

SEND INN LYDKLIPP

Send oss et lydklipp innen 28. juli med

• en valgfri sang (med eller uten akkompagnement), og

• syng et arrangement du får tilsendt. Opptaket trenger ikke ha høy kvalitet, mobilopptak fungerer helt fint.

eller

KOM PÅ PRØVESANG

I Oslo-området 16.august. På prøvesang skal du

• synge en valgfri sang (du kan ha med akkompagnatør (piano/gitar) selv, eller synge a capella)

• syng din egen stemme på et arrangement du får tilstendt, og

• ha stemmeprøve.

Mer informasjon om prøvesang 16. august kommer i løpet av sommeren.

HVA SKAL VI SYNGE?

Norges Rytmiske Ungdomskor skal det første året synge rytmiske folketoner fra Norge. Melodien og tekstene vil stå i sentrum, men innpakningen blir ny. Folketonene blir arrangert med utgangspunkt i jazz, pop, latin, impro og andre sjangre.

Sangerne og deres stemmer vil være et skapende element i prosessen, og det vil bli rom for improvisasjon.

TIDSPLAN

PÅMELDINGSFRIST
Påmeldingsfrist er søndag 14. juli 2019

LYDKLIPP
De som velger å sende inn lydklipp må sende det inn innen søndag 28.juli 2019.

Obs! Påmeldingsfrist er likevel søndag 14. juli.

PRØVESANG
Prøvesang er fredag 16. august 2019 (i nærheten av Oslo)

Første Samling

Første samling er fredag 4. oktober til søndag 6. oktober 2019 (i nærheten av Oslo).
Obs! Samlingen begynner fredag morgen.

Andre Samling

Andre samling er fredag 3. april til onsdag 8. april 2020 (i nærheten av Oslo)

Opptreden

Opptreden en helg i april/mai 2020. Mer informasjon kommer.

MUSIKALSKE LEDERE

Norges Rytmiske Ungdomskor blir ledet av Anja Skybakmoen og Benedikte Kruse.

Anja Skybakmoen foto: Maria Gossé

Anja Skybakmoen (f. 1984) er sanger, komponist/tekstforfatter, pedagog og arrangør. Hun har mastergrad i jazz- og improvisert musikk fra Norges Musikkhøgskole. Anja jobber til daglig som musikalsk ansvarlig i Fargespill Oslo, og som frilans musiker/sanger/pedagog. Anja har gitt ut tre soloalbum og er fast medlem i vokalgruppa Pitsj. Anja har jobbet mye som sanglærer en-til-en og holdt mange ulike workshops for sangere og kor i blant annet mikrofonteknikk, vokalgruppeteknikk, rytmikk og improvisasjon.

Benedikte Kruse

Benedikte Kruse (f.1979) er fast medlem i vokalgruppa Pitsj. Hun er sanger, produsent og komponist i improvisasjonsensemblet Små Grå, og hun  er med i den improvisasjonsbaserte teatergruppa Plutselig Barneteater som har forestillinger i Oslo og egen podcast. Benedikte turnerer med flere prosjekter for Rikskonsertene, og jobber mye i studio med voicing og dubbing av tegnefilmer. Ved siden av dette holder hun ofte kurs for sangere, har dirigert Oslo Nye Ungdomskor/Vokalensemble og Pikekoret, og er nå fast dirigent for ensemblet Birkelunden Brøstklang.  For tiden tar Benedikte en utøvende master i jazz/ vokalimprovisasjon ved Norges Musikkhøyskole.

PRODUSENT

Marius Solevågseide er ansatt som produsent for koret.

Marius Solevågseide

Marius Solevågseide (f.1984) er utdannet sanger og sangpedagog med mastergrad i utøvende rytmisk musikk ved Universitetet i Agder. Marius er bosatt i Oslo, og arbeider frilans som pedagog, utøver og arrangør. Han holder workshops og kurs for sangere, kor, og dirigenter. Marius dirigerer to skolekor og et ungdomskor, og har vært i styret til Ung i Kor Oslo siden 2014. I tillegg jobber Marius på kulturskolen og som sangpedagog på VGS.

KOSTNADER OG REISE

Deltakere betaler en egenandel på kr 2000,- . Deltakere må komme seg til samlingssted eller konsertsted selv.

Ung i Kor dekker utgifter til opphold, reiser og fellesmåltider under samlinger.

Lurer du på noe mer?

Kontakt Marius Solevågseide på marius@ungikor.no

Registrer koret ditt i Friviilighetsregisteret

Vi søker deltakere til Dirigentopplæring for unge i eget kor