Nytt sentralstyre i Ung i Kor (21-23)

Ung i Kor har fått nytt sentralstyre for perioden 2021-2023, som i helgen møttes til fysisk styremøte for aller første gang. Her kan du bli litt bedre kjent med det nye styret:

AKSEL DALMO TOLLÅLI, STYRELEDER

Aksel Dalmo Tollåli er en 28 år gammel bodøværing bosatt i Oslo. Han jobber som frilans musikkritiker og -skribent, i tillegg til å være styreleder i Ung i Kor. Aksels inngang i Ung i Kor var gjennom Norges ungdomskor, der han sang i fire år.

KINE OLDERVIK, NESTLEDER

Kine Oldervik er 37 år, har 3 barn og jobber som prosjektkoordinator. Hun er også styreleder for barne- og ungdomskoret Láhko Voices og Lago vox fra Gildeskål.

Kine er er valgt inn som nestleder i Ung i kor Sentralstyret, og er også medlem i Ung i kor Nord-styret. Hun ser frem til å kunne være med å bidra og påvirke på en nasjonalt plan om viktigheten og bevisstgjøring av korsang og kulturaktiviteter for barn og unge, alle trenger musikk og sang i sine liv

FRIDA FIONA FUGLSETH, STYREMEDLEM

Frida Fiona Fuglseth er en Oslo-dame på 24 år som sitter både i UiKs sentralstyre og i Oslo-styret. Hun har bakgrunn fra Det Norske Jentekor, Grex Vocalis, Schola Cantorum, Norges Ungdomskor og har nylig etablert GAEA, et kvinnelig klassisk vokalensemble. Frida Fiona er styreleder i Schola Cantorum og praktikant i Komponistforeningen.

JOAR SIMARUD STABELL, STYREMEDLEM

Joar Simarud Stabell er 24 år, født og oppvokst i Bodø. Han er sanger i sinn og hjerte og har tatt en bachelorgrad i utøvende klassisk sang fra Griegakademiet. Joar driver nå som freelance sanger, er sanglærervikar i kulturskolen, samtidig som han studerer PPU (praktisk pedagogisk utdanning) ved Nord universitet på deltid. Joar har alltid hatt en kjærlighet for kor, og også hatt stor glede av styrearbeid, så da han begynte å studere i Bergen, og hørte at styret i Ung i Kor Vest trengte styremedlemmer, kastet han seg ut i styrearbeidet. Nå ser Joar frem til å fortsette arbeidet med Ung i Kor sentralt, der han kan være med på legge til rette for at flest mulig barn og unge kan oppleve den samme sanggleden og kor-fellesskapet som han selv opplevde i oppveksten.

HENRIK SCHAANNING, STYREMEDLEM

Henrik Schaanning jobber til vanlig som dirigent for kor, korps og brassband. I tillegg er han en aktiv komponist/arrangør som utgir gjennom flere forskjellige forlag, både i og utenfor Norge. Henrik er bosatt i Trondheim, og har de siste årene blitt stadig mer aktiv i studentkormiljøet der. Han er svært glad for å være en del av sentralstyret til Ung i Kor, og ser på dette som en fantastisk mulighet til å være med å kunne bidra til å utvikle barne- og ungdomskormiljøet i Norge.

IDA CHARLOTTE FINSTAD, TIDL. STYREMEDLEM

Ida Charlotte Finstad er 25 år, fra Skedsmo og bor i Oslo. Hun jobber som komponist/arrangør, låtskriver/artist og dirigent! Ida har sunget i Skedsmo Voices, som hun nå dirigerer, og synger i Neon Vokal. Hun ble nettopp kåret til Årets Barnekordirigent 2020 for sitt inspirerende arbeid med barne- og ungdomskor.

Ida gikk ut av styret i forbindelse med at hun senere ble ansatt som kommunikasjonsansvarlig i organisasjonen.

ANNA HOEL, VARA

Anna Hoel er 27 år og bor i Bergen. Hun har sunget i Norges Ungdomskor, Ensemble Ylajali og Kammerkoret NOVA, og har vært konsertansvarlig, sekretær og nestleder i sistnevnte. Anna er utdannet sykepleier og studerer til å blir jordmor. Hun har også studert musikkvitenskap i Oslo. Hun liker kor fordi det er sosialt, meningsfullt og veldig, veldig gøy! Anna ble kjent med Ung i Kor gjennom tiden i Norges Ungdomskor.

HERBJØRG LIND, STYREMEDLEM

Herbjørg Lind er 20 år gammel og studerer sykepleie i Oslo, og er oppvokst i Lillehammer. Hun har sunget i barne- og ungdomskor fra barneskolen og ut ungdomsskolen, på VGS sang hun i kammerkor. Herbjørg ble rekruttert inn i Ung i kor sitt organisasjonsopplæringsprogram (UKO) på ungdomsskolen, og siden har ballen rullet. Hun er leder i Ung i Kor SørØst og medlem i sentralstyret.

Herbjørg ble valgt inn som vara, men gikk inn som fast styremedlem da Ida Charlotte Finstad gikk ut av styret.

CHRISTINA THINGVOLD, VARA

Christina Thingvold er 32 år gammel, bor i Oslo, og jobber som organisasjonspsykolog, dirigent og sanger. Christina har tidligere sunget i Norges Ungdomskor, og synger nå i kvintetten Fauna. Hun dirigerer Bærum Pikekor og er styreleder i Ung i Kor Oslo.

NM for kor i Trondheim 2021

Vil du synge i Norges Ungdomskor?