Nå kan du nominere til Årets dirigentspire 2019

Årets Dirigentspire er Ung i Kor sin pris til unge sangere som på ulike måter tar ansvar i koret sitt eller viser interesse for dirigering.

Hver år deler vi ut prisen til en helt spesiell sanger! Prisen går til en sanger mellom 11 og 26 år som på en eller annen måte utmerker seg i koret sitt. Den har som mål å løfte fram potensiale og oppmuntre interesse for korledelse og dirigering.

Sangere kan nomineres for å ha

• bidratt til gjennomføring av konserter, kurs eller prosjekter - og er en inspirasjon for andre

• bidratt med originale, nyskapende eller interessante ideer eller konsepter for konserter, innspillinger eller andre prosjekter

• tatt/tar initiativ for oppstart, drift eller videreføring av korets virksomhet

• interesse og/eller potensiale for dirigering

• tatt ansvar for den musikalske utviklingen i koret eller lokalmiljøet

• interesse eller potensiale for å arbeide med sang for barn og unge

• på en annen måte tatt ansvar i koret sitt

Vinneren får et dirigentkurs på passende nivå (inkludert reise og opphold), heder og ære!

Den du nominerer trenger ikke være medlem i Ung i Kor.

PÅMELDINGSFRIST: 22. NOVEMBER 2019

Vi søker deltakere til Dirigentopplæring for unge i eget kor

Fem av våre medlemskor er klare for NM i helga