Regionkontoret for medlemmer i Oslo.

Våre aktivteter

• Aspirantkortreff 2024

Lørdag 2. mars 2024

Vi inviterer aspiranter 1.-3. klasse på tvers av Oslo og omegn på Ruseløkka skole til å oppleve mini-workshop og synge sammen på konsert!

• Sommersanguka

25.-29. juni 2024
    EARLYBIRD pris frem til 1. mars!

Sommersanguka er en lærerik uke på sommerkurs hvor man møter nye og gamle venner. Det blir aldersinndelte workshops i sang, hørelære, direksjon, felleskor med alle, konserter og masse sommerkos!

• HYL i KOR

Ung i Kor på TusenFryd
    8. september 2024

Jubileumsåret 2024 feires på TusenFryd! Det blir fellessang og konserter og masse mer gøy i parken!

• Feire jubileum med medaljer og pins!

Første til mølla!

I 2024 fyller Ung i Kor Oslo 70 år! Feire med oss ved å bestille minnerike og høytidelige medaljer og pins!

• OSLO UNGDOMSKOR

Neste samling er på Vokalfestival 5.-7. april!

Oslo Ungdomskor er et kor for deg som liker å synge på tvers av musikksjangre, og du kan være med uavhengig av ditt nivå og tidligere erfaring med sang og kor!

• Årshjul 2024

Vi gleder oss til å feire Ung i Kor Oslos 70-årsjubileum!

I løpet av 2024 planlegger vi en storslagen feiring i form av konserter, arrangementer, ny musikk, medaljer og pins! Følg med og meld koret på alt som er gøy!

• KO-KO: Musikk for kor og korps

Har koret ditt lyst til å samarbeide med skolekorpset til 17. mai? Nå publiserer vi TO arrangement som er perfekt til samarbeidet!

OM OSS

Ung i Kor Oslo ble stiftet 20. oktober 1954 og er tilsluttet Ung i Kor og Oslo Musikkråd. Vi jobber for og med barnekor, ungdomskor og studentkor i Oslo. Medlemmene våre består av over 4000 sangere og 99 medlemskor.

VÅRT FORMÅL ER Å AKTIVT JOBBE FOR
  • å skape gode sang - og musikkmiljøer som er åpne for alle barn og ungdom

• å øke tilgjengeligheten og kvaliteten på barn og ungdoms musikalske opplæring, og slik fremme barn og unges personlige utvikling gjennom sang og musikk

• at barn og unge skal få delta i beslutningsprosessene i korarbeidet, og dermed utvikle lederegenskaper, organisatoriske evner og forståelse for demokratiske arbeidsmåter

• å synliggjøre koraktivitet i Oslo

• å tilrettelegge for at koraktivitet er tilgjengelig og attraktivt for alle barn og unge, uavhengig av musikalsk nivå, sjangerpreferanse, lokasjon, alder, identitet, kjønn, funksjonsevne, legning, og språklig, kulturell, religiøs og økonomisk bakgrunn.

Ansatte

Ida Ilstad Zalk (hun/henne)
Daglig leder, Ung i Kor Oslo
ida@ungikor.no / oslo@ungikor.no